diumenge, 4 de novembre del 2012

El meu poble es Cornellà


2 - El meu avi Salvador Colominas Coll, el “Galet” dit també el “pantorrilles”, i de “Cal Roig” que li deien a l’Hospitalet, construir unes cases per deixar en herència als seus fills en un carrer al costat de la via del tren i deixar la  masia de Cal Galet dita també de Cal Xela, per ocupar aquestes cases. Treballant les terres, tant arrendades com de pròpies, on la iaia Madrona Arús Jové, s’ha esposa, venia les viandes a la plaça. Aquest carrer es el meu carrer. On vaig néixer. En aquestes dues cases encara hi viuen Colominas. Un oncle i una cosina meva. La pols i el fang del carrer de llavors no els he trobat en lloc més. On les papallones i els grills de dia i de nit les cuques de llum i els mosquits eren la meva fauna que no la canviava per a res del mon.






El que queda de les actuals cases dels Colomines, juny 2012. La Avinguda dels FFCC, abril 2012. Masia de Cal Galet, 1944

on ara hi ha Xampany Pujol a la Rambla Clavé.















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada