dimarts, 20 de novembre del 2012

El meu poble es Cornellà



12 - Plaça Lluis Company – Mercat Centre.
La “plaça de vendre” era un niu de conciutadans, veïns tots que ens trobàvem sinó cada dia, dia si dia també, on si anava a proveir per la menja diària i no com ara que es compra a grans àrees i quasi la meitat es envasat i l’altra meitat congelat. A més i lo més interessant era veure a fulano i m’engano, canviar impressions i fer petar la xerrada. Altres i anaven a vendre, he?... com la meva iaia Madrona, on tenia parada de verdures i era de referència, doncs tothom coneixia la parada de la Madrona de Cal Galet. També tenia parada la meva tieta i padrina Encarnació de carn de vedella, casada amb el meu oncle i padrí Pepet que treballava de matancer al escorxador del costat del mercat. La meva mare també i venia verdures sense taula, al terra i a peu del bar Cal Benet, eren temps difícils on convenia que tots treballessin. Marxava de casa cap al Born quant el pare ja havia marxat, estant nosaltres, els fills, al llit, ens aixecàvem i ara penso que agafava la cartera i l’entrepà que ja teníem preparats i anava al lloc que la mare tenia la posta per vendre i al poc venia el camió de Barcelona amb la compra que la mare havia fet i jo ho posava en condicions per fer goix, fins i tot en compraven quelcom, abans que la mare arribes. Quant arribava al lloc, atrafegada i vermella de galtes i m’agrada pensar cofoia de mi,  jo anava cap a l’escola més content que un pinxo.
Quant era l’hora de plegar, el mercat es tancava i a fora, sota el cobert, s’ha escombrava i es rentava i al poc, s’hi plantaven uns carrets que venien cigrons torrats, sidrals, tramussos i caramels entre altres coses. M’han recordo com si fos ara. 

 

 






                                                                                                                                                    

La primera fotografia es del Mercat Centre sense la coberta sobre l’any 1910, la segona del 1960, la tercera del 1978, tretes del àlbum de Cornellà antic de la Associació de Comerciants del Mercat Centre. La de color es del 2012. FF
                                                                                                                                                                 





1 comentari: